tisdag 28 oktober 2008

tenta och sjukdom

Idag skulle hemtentan in och jag blev faktiskt hyfsat nöjd med vad jag lyckats åstadkomma. Det är ju alltid nervöst innan man kommer igång och särskilt när det är första tentan på en ny kurs och man inte riktigt vet vad som förväntas av en. Hur som helst har jag lärt mig sjukt mycket under den här kursen. Det har vid flera tillfällen känts som repetitioner och som att kursen inte riktigt uppfyllt mina krav vad det gäller den standard jag är van vid men den fantastiska litteraturen har kompenserat upp det negativa. Jag tror trots allt att jag valt rätt utbildning och det är en skön känsla. En mindre skön känla är att jag har sjukt ont i halsen och har feber. Det är lite skrämmande eftersom Halloween Ball är i helgen och jag vill inte missa den för allt i världen. Jag kommer säkert gå även om jag känner mig krasslig men det tar ju udden av hela grejen. suck. Förra året hann min utstyrsel inte komma i tid, så på sätt och vis har jag väntat i ett år på att få tillfälle att vara vampyrAntoinette. Halloween är min bästa högtid.

Inga kommentarer: