tisdag 2 december 2008

Fixa och dona


Det är ju superspännande att fixa och dona i köket men samtidigt lite skrämmande, jag menar, tänk om jag väljer fel. Att jag de senaste 10 åren har valat ha ett lantligt vitt kök spelar som ingen roll när jag börjar tänka så. Jag tror inte att jag får så många fler tillfällen att ganska fritt välja och styra över hur jag vill att det ska se ut. Varje gång hantverkaren är här peppar han mig på nya större, ganska påfrestande och dyra projekt. När vi rev ner tapeten och det igår så såg vi även hur det ser ut ovanför kökstaket. Det var stora fina bjälkar och gammal träpanel ännu en bit upp. Mina tankar drömmer sig bort och plötsligt ter det sig helt rimligt att bryta bort det nuvarande taket för att få fram de gamla bjälkarna, jag menar, hur snyggt skulle inte det vara. Men det kan ju vara så att det lilla vi såg igår är helt ok men att det under resten av taket ser ut som skit och bor en massa läbbans djur och att vi iaf får sätta dit ett nytt tak. Åh, hur ska jag kunna bestämma mig. Nu känns det extra nervöst att komma hem från mexico, tänk om dom inte gör riktigt så som jag tänker att jag vill ha. Och för att inte tala om hur svårt det är att välja kakel. Ska det vara vitt som resten av köket eller är det roligare att bryta av med babyblå pastell för att ta till vara på ränderna i tapeten. Ska jag kanske spexa till det som tusan och ta tegel eller göra ett spexigt konstverk. Egentligen borde jag vara duktig och plugga eller åtminstonde städa lite efter gårdagen då min grupp i skolan hade sleepover hos mig med vin, god mat och sällskapsspel. Eller kanske packa och tvätta lite inför resan, bara 6 dagar kvar nu.

Inga kommentarer: