måndag 18 oktober 2010

Framme

Hej allihop!

Nu har vi anlant till Bolivia efter en lang resa pa nastan tva dygn. Forst sa landade vi i La Paz dar vi blev motta av var larare och teatergruppen Albor som hade en stor fin skylt dar det stod Hej Kompis:) Efter en lang resa sa ar den typen av valkomnande precis vad vi behovde. Albor hade aven med sig kokate mot hojdsjuka men jag kande mig snurrig och trott iaf. Jag kan tanka mig att det ar samma kansla som om man har vart pa sjon en langre tid och sedan gar i land, marken liksom gungar under fotterna. Vi umgicks med Albor under nagra timmar i El Alto och sedan begav vi oss till flyget igen for att fortsatta var resa ner till Cochabamba. Val dar tog vi in pa ett mysigt hostel i tva natter for att landa lite i miljoombytet och fa en chans att ta det lugnt innan allt drar igang. Nu har vi precis kommit fram till familjen som jag bodde hos forra aret. Det mesta ar sig likt och jag fick t.o.m bo i mitt gamla rum alldeles sjalv (de andra far dela rum, lite lyx ska man val fa ha efter allt:) Den storsta skillnaden i huset ar att de har oppnat ett internetcafe i sitt vardagsrum vilket naturligtvis passar oss alldeles utmarkt och underlattar blogguppdaterandet avsevart.
Ha det bra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Skönt och höra att du är framme och att resan gick bra! Hoppas det ger sig med höjdsjukan! Grymt att de har Internetcafé i vardagsrummet. :P Lyx med ditt gamla rum, det är du värd. Hade de kvar cykelhjälmen? ;)
Hälsa familjen och ta hand om dig! Uppdatera ofta och mycket!
/Amanda

Anonym sa...

kul att du bloggar om din resa :) ska försöka titta in här då och då för att läsa om hur du har de!!

//mel

Anonym sa...

Hej gumman, har messat o ringt o av inga svar har jag dömt att du förmodligen är på varmare breddgrader:)
Jag hoppas du har d bra och att födelsedagen var fin. Själv har nu något slags snöblaskigt väder tagit sig ända ner till södraste Sveriget, vilket gör att jag bara vill sitt hemma o dricka glögg hela dagarna vilket jag även ska hem och göra nu:)
Ha det så kul där ute, njut o.. ja...hälsa björnamannen/tigermannen/vad det nu var för man... Goodlookin'mannen helt enkelt. Puss und kram!/ (Moniks i c-uppsats-världen)