måndag 2 februari 2009

Kök nu igen

Köket tar sig även om det inte går snabbt. Jag hade en föreställning om att det skulle vara klart när jag kom hem från Mexico men det är över en månad sedan. Kaklet är på plats, tyvärr sitter några plattor lite ojämt eller snarare sticker ut mer än brukligt. Panelen är fantastisk, särskilt nu när den är vit (även om det bara är grundfärg än så länge). Pärlsponten i lilla rummet har fått sig en omgång av den färgen som det ska bli i hela köket sen. Jag kallar den "stockholmsvit" till smålänningarnas stora förtret, tydligen ska den heta 520-nånting. Jag längtar till att få bära in alla möbler och få börja fixa med detaljer. Lite försmak. Det blir en stor lättnad en dag som jag blir av me de gröna skåpluckorna till förmån för fantastiska vita med glas.
Det syns knappt någon skillnad, vitt som vitt, men jag har faktiskt målat med den nya färgen på halva.

Inga kommentarer: