fredag 20 mars 2009

Tenta of doom

Idag hade vi tenta och det gick nog jävligt dåligt. Det värsta var att den var nog relativt enkel egentligen, bara att jag inte hade pluggat på just det som kom. Skittenta. Om jag inte klarar av att ta den här kursen så är omtentan nästan samtidigt som nästa tenta och då kanske jag inte klarar den heller, sen blir jag kanske av med mitt csn och måste flytta ut ur huset. Ok, kanske lite väl dramatiskt...

Apropå huset har jag funderat på att hyra ut det till danskar och tyskar under kanske 2-3 veckor i sommar för ca 5000/vecka. Om detta lyckas innebär det att jag endast behöver sommarjobba dom fem veckor som är avsatta som ledare för Sommarlovsentreprenörerna men ändå får en hyfsad inkomst. Det vore ju riktigt kanon om det dessutom skulle gå att göra det under de veckor jag ändå tänkt vara borta (en veckas semester med bror och pappa och en vecka med Viktor). Det var kanske nån gång i gymnasiet senast som jag inte arbetade i princip hela sommaren. Det jag ser fram emot mest är att bara vara här hemma och dona med huset, plantera blommor och sola på tomten.

En annan sak jag nyss kom till insikt om är att jag inte har råd att bo här själv så mycket längre. Jag går back varje månad och om jag arbetar fler timmar än nu så kommer jag inte klara av skolan (det gör jag ju knappt som det är nu vad det verkar?). De alternativ som jag har som jag ser det (inflika gärna om ni har några ytterligare förslag) är...
1. Se till att min man tar sig i kragen, skippar stadslivet och blir en vedbärande karlakarl i blåställ som bidrar till hyra?
2. Hitta någon att bo med och fortsätta som vanligt med jobb, skola och jouren? (tyvärr så måste jag erkänna att det inte lockar att ha en främmande människa i mitt hus just som jag för första gången på 15 börjat skapa mig något som både liknar och känns som ett hem)
3. Jobba i ett år och spara en massa pengar så att jag kan plugga sen (men då måste jag pendla till Västervik där nästa års utbildning börjar)?
4. Sätta jouren på paus under ett år eller så så att jag kan arbeta på ett jobb som betalar sig istället för den tid jag lägger ner på jouren nu?
5. Hyra ut huset och flytta till något billigare under en tid? (men det vill jag absolut inte)
6. Bli en superkvinna som kan arbeta heltid, driva en jour på halvtid, plugga heltid, hinna med att vara kåt, glad och tacksam och allt annat man förväntas hinna med på dygnets 24 timmar?

2 kommentarer:

Anonym sa...

1an eller 4an tycker jag!!! Hur viktig e jouren för dig nu? Kan du överlämna den 1 år åt någon annan eller ska du bara pausa den ett år?? Verkar jobbit att pendla till Västervik... Nej, det är dags att Viktor tar sig i kragen tycker jag, mest av allt!!!

Puss på dig! / M

Anonym sa...

Haha, lyssnar på min mp 3 o d låg visst en låt av Dig o Viktor där som kom upp precis i denna sekund,ett tecken,hahahahaha. Klappa, pussa eller nåt...