lördag 8 januari 2011

Gala och glamour

Om en vecka är det ellegalan och jag är så sinnesjukt sugen på att gå på en gala och klä upp mig till tänderna. Det var flera månader sedan jag gick ut på riktigt och hade tillfälle att klä upp mig ordentligt. Synd nog så kommer jag med största sannorlikhet aldrig sätta min fot på just den galan men jag ska iaf resa upp till Sthlm och gå ut en sväng eller två är det tänkt. Kanske inte lika fancy, men vad gör det när man har tentapluggat iförd en katthårig och noppig fleecetröja i över en månad? Då kommer allt kännas glamouröst. Men om man får drömma lite så vet jag precis vad jag skulle ta på mig om jag hade fått gå på en spexig gala:)


Jag skulle ha en fint skuren grå klänning från asos med en fluffig underkjol...


...svarta strumpbyxor med söm....


...ett par finfina skor från irregularchoice...


...ett hjorthalsband och en kameraring i silver från modcloth...


...och sist men inte minst, en gigantisk Marie Antoinette inspirerad punkfrisyr med en stor röd rosett och riktigt röda läppar. Som sagt drömma kan man alltid...

Inga kommentarer: