torsdag 28 juli 2011

allt eller inget

Det är så märkligt hur det ibland inte händer någonting och dagarna bara går och att det i nästa stund är som att alla bitar trillar på plats samtidigt och det känns som att allt är nytt och annorlunda. I förrgår så blev jag singel, igår fixade jag en ny lägenhet i Stockholm, idag så tackade jag ja till två kurser på Stockholms universitet (Ojämlikheter, genus och makt i Latinamerika och Ungdom, identitet och sociala arenor) plus att jag ska sätta mig och söka en massa jobb framöver. Det känns kul och bra att äntligen bo nära så många av mina vänner, kanske börja repa lite mer aktivt med något band (om du är intresserad av en trummis så är jag säkert pepp!), kanske läsa nån kvällskurs i spanska och kunna ta del av kultur när jag vill. Det känns även helt fantastiskt att bo så centralt att jag kan cykla nästan vart jag vill. Såklart har jag en hel del kvar att styra upp och allt är inte bara bra och kul med ombyte, som vad ska jag göra med min bil, hur ska alla mina saker få plats i en sån pluttliten lägenhet och hur hemskt kommer det bli att inte kunna bo med min katt?

Inga kommentarer: