tisdag 4 november 2008

komplex

Blä, det här med utbildning går upp och ner för mig helatiden. Just nu vill jag bara vara klar så jag får ut och jobba. Jag var inne på ams nyss och det fanns så galet många roliga jobb som jag vill ha, nu, inte om 3 år. Jag hatar att alltid vara ung och vänta på saker samtidigt som det såklart finns fördelar med det oxå, det är ju kul att plugga men nån stans så vill jag bara samla alla erfarenheter i formel1-fart och bli klar. Utbildningen ger mig bara komplex, egentligen så vet jag inte ett piss och kan ingenting eftersom det finns så mycket att kunna. Jag kommer aldrig hinna lära mig allt jag vill innan jag dör. Fan nu får jag dödsångest oxå. Man kommer ju aldrig bli en ny Korczak eller Vygotskij. Men sen tänker jag på vad jag har gjort hittills och att det trots allt finns tid. Jag skulle inte velat plugga detta när jag var yngre heller för det hade inte gett mig samma saker som nu, men så kommer det ju alltid vara. Jag önskar att jag bara kunde köra in ett usbminne i nacken och tanka mig full av kunskap.

Inga kommentarer: