måndag 10 mars 2008

Jag vill ha sommar

Jag längtar till sommaren så sjukt mycket. Jag vill att det ska vara varmt så vi kan packa in oss i varsin bil med en picnickorg med kaffe, saft, kakor och nånting mumsigt till lo och åka på auktion i Lönneberga, bada på öland, äta glass i Västervik, strosa i Kalmar och Borgholm i linnen och dricka islatte, vill åka till Gränna och äta polkagris. Jag vill handla glass från glassbåten vid Böda och ta ett dopp i Virserumssjön. Spela klockan med en fotboll och losas att jag gillar speedway. Jag vill plantera sallad och morötter å se dom växa. Jag vill åka till Rusta och köpa trädgårdsmöbler. Jag vill störa mig på att lastbilschaffisarna busvisslar när jag solar i bikini på tomten. Jag vill hata myggor och lukta sol och cocos.







1 kommentar:

Anonym sa...

åh, jag vill med.