måndag 17 mars 2008

Tjejdag 3-e maj

Jag funderar en massa över den här tjejdagen som vi ska ha den 3e maj. Jag vill att det ska bli så där grymt så att vi måste fortsätta ha en sån dag varje termin, men det är mycket som ska styras upp... och är det så att ungdomar är peppade på samma saker som jag skulle tycka var kul eller är dom endast intresserade av att sitta hemma och klaga på att det inte finns nåt att göra i småstäder?

I mitt huvud vore det iaf kul om vi hade lite olika hörnor som man kan gå emellan:
Tröjtrycks-hörnan
Testa på ett instrument-hörnan
Feministiskt självförsvars-hörnan
Göra örhängen & halsbandspyssel-hörnan
Tuffa korsstygns-hörnan (döskallar, körsbär, och andra tuffa eller roliga motiv)
Låna kameror och fota efter ett speciellt tema-hörnan (vårtecken eller nåt annat tema)
Forumteater-hörnan

Och sen på kvällen blir det underhållning, band & sånt.
Vad tycker ni? Kan det bli en bra tjejdag?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet att jag tycker det kommer bli fantastiskt om det blir som vi vill!
Vi måste ju visa alla tjejer att det är en bra kommun att bo i.