fredag 28 mars 2008

YAY!!!!

Socialpedagogiska programmet finns nu på högskolan i Hultsfred, detta innebär att jag kan plugga det jag vill 7 km från mitt hus, bara att puttra fram med min lilla bil några min. Plus att det är mycket lättare att lära känna nytt folk när man befinner sig i ett sammanhang, allting och då menar jag allting ter sig mycket ljusare bara för det. Det är som att det enda jag saknat (förutom folk) nu befinner sig här... nä, det går inte att förklara vilken lättnad jag känner i hela kroppen. Jag har nästan mått fysiskt dåligt av att inte plugga och nu kan jag göra det utan att pendla flera timmar dagligen eller ha en lägenhet och veckopendla. Plus att då vet jag att jag är klar när jag är 27, helt plötsligt rinner inte livet iväg och den jätte stress över allt jag burit på är som försvunnen. Om det inte var för att jag är genomförkyld hade det här vart den bästa dan sen, ja sen alltid. Det är alltid så fantastiskt när man ser saker framför sig och då bara möjligheterna och det fina glada, inga moln på min himmel idag.

Inga kommentarer: