fredag 13 juni 2008

Spindelinvasion



När man bor på landet får man inte vara rädd av sig. Nu kanske folk förstår varför man hoppar till när sånt som är misstänkt likt en spindel ramlar ner i knät på en. Varje vecka ser jag en ny spindel och tänker... det här måste vara sveriges (?) eller åtminstånde smålands största spindel, men sen några dagar senare hittar jag alltid likt förbannat en ny ännu större. Just den här (v) har jag ingen aning om vad det är för en, men den hade håriga ben och jag gissar på att det är en ovanligt stor husspindel. Nu när jag satt och kollade upp spindlar på nätet (man vill ju veta vad man kan råka ut för i en närkamp) insåg jag att den förra stora äckliga spindeln jag hittade utanför källardörren var en korsspindel och det är som att jag fick andnöd och hjärtklappning. Jag trodde inte att jag var så spindelrädd. Bara det faktum att dom har 8 ögon och sitter och glor på en är tillräckligt för att ge mig avsmak. Nä, fy fan vad vidrigt... blääää. Nu är jag alldeles spattig och kommer inte våga sova i rädsla för attack.

Inga kommentarer: