söndag 1 juni 2008

torka

Ytteligare en fantastisk sommardag! Det är bara det att jag får lite ångest av fantastiska sommardagar, och det är framförallt 2 saker som orsakar detta.
1. Jag vill passa på att sola när jag kan eftersom jag kommer jobba nästan hela sommaren och vill bli så brun som möjligt, men, det är sjukt jobbigt att sola. Det är för varmt och jag blir uttråkad. Men det känns dumt att sitta inne en dag som denna. Om jag hade haft en pool eller befunnit mig vid en bra badsjö så hade det inte vart några problem men som nu att springa fram och tillbak genom vattenspridaren en gång i kvarten, nä det går bort.
2. gräsmattan torkar ut för vi kan omöjligt vattna hela tomten 2ggr/dag för att se till att gräset är grönt och fint. Även rabatterna är torra som fnöske trots att vi vattnar dom morgon och kväll. Jag hoppas att vi lyckas hålla tomten hyfsad till midsommar så att inte allt blommar nu, vad ska vi då göra midsommarkransar av?





Vattnet i vår damm var skitigt, så vi kom på kreativa vis att få ur vattnet, kurres fontän vann!






Jag å Monki på äventyr i de småländska skogarna, däri gömmer sig både forsar, sjöar och lekplatser.

Inga kommentarer: