fredag 24 april 2009

Nice

Idag har jag tentat i socialrätt. Det konstiga var att jag tyckte att det gick ganska bra och var ganska lätt. Antingen så missuppfattade jag alla frågor och gav pinsamt enkla svar och får äta upp det om jag inte blir godkänd eller så har jag faktiskt lärt mig något. Jag hoppas på det senare.

Min pappa är här och hälsar på och idag har vi: hunnit med att måla lister, åka en snabbis till Vby och inviga nya tjejjourslokalen, käkatlunch på Simons jobb (vilket är samma sak som min skola), promenixa med katterna och tentat förstås. En mycket bra och effektiv dag.

Snart, om bara 5 veckor bär det av till Nice där jag, A, S, S och A har hyrt en lägenhet. Några stannar i en hel vecka men jag åker ner sön-tor via Marseilles. Inte nog med att det är en fantastiskt vacker stad, det finns en härlig lång vit sandstrand oxå (5 min från vår lägenhet) där jag tänker ligga och dricka rödvin och käka baguette i sann fransk anda. Med lite tur hinner jag med en tur till Cannes och Monaco oxå. Resten av sommaren kommer jag i stort sätt jobba, dels på metalkollo här i Hfred men även med SLE (samma som förra sommaren). Jag kan knappt vänta. Helgerna tänker jag spendera på min mammas nya landställe. Ett hus i Djupvik på Öland, som vi brukade hyra när jag var liten, blev plötsligt till salu och mamma kunde inte motstå. Jag har många fina sommarminnen från det huset så jag kan förstå henne och det kommer bli härligt att åka tillbaks dit.

Bara känslan av att komma hem från ett jobb och vara färdig med det samma stund man lämnar det lockar oerhört just nu. Jag är inte direkt skoltrött men nästa kurs i civilrätt känns ganska tung. Jag har inte ens fått böckerna än. Jag hatar att alltid kunna göra mer och aldrig känna sig klar men samtidigt finns det väl en viss tjusning i att plugga och jag är säker på att jag kommer börja längta tillbaks till skolan i juli nån gång.

Nice



Äntligen kom våren även till mina rabatter.

Inga kommentarer: