söndag 12 juni 2011

Nytt boende och nya ljud

Jag är ju så van vid att bo på landet där det egentligen bara är tre ljud som hörs och stör. 1. Galen person som arbetar på pelletsfabriken som varje dag kl 06.50 och 16.10 kör förbi kurvan utanför mitt hus i 80 km/h. 2. Grannar som klipper gräset. 3. Vissa personers snarkningar (jag tänker inte nämna några namn:)

Här är det hur mycket som helst som låter, kyrkklockor, bommarna vid tåget och tåget såklart, personer som går förbi och pratar, mopeder, bilar osv. Suck, det kommer nog ta lite tid att vänja sig vid det här. Plus att jag känner mig liksom lite betraktad av folk som passerar och folk i grannhusen. Man blir nog lite paranoid av att ha bott på landet för länge:)

1 kommentar:

Blomman sa...

när jag var inne i hultan sist på virkmöte så noterade jag också alla dom där ljuden. moderna går bort, men dom hör jag här med. allt annat tyckte jag var fint.

önskas besök i veckan kommer jag gärna och hänger i nya lyan.