torsdag 2 juni 2011

tur och lite skicklighet

Igår så ringde en av dom som intervjuade mig och berättade den extremt goda nyheten att jag gick vidare till nästa steg i intervjuprocessen. Yay. Åh, nu börjar jag hoppas på riktigt att det kan bli så att jag får tjänsten (och samtidigt så vågar jag inte riktigt tro det). Det är jag och en till person som har blivit kallad till steg 2, så nu gäller det att förbereda sig allt som bara går helt enkelt. Jag tänker låna några böcker som jag tror kan vara bra att ha färska i minnet på intervjun och läsa in mig på policydokument ordentligt. Det vore så fantastiskt om det skulle bli så att det blir just jag. Ett stort ansvar såklart, och säkert oerhört nervöst, men det här är något som jag har velat göra i över tio år faktiskt.

Imorgon så tar jag examen så ikväll så ska hela klassen åka ut till en herrgård och fira. Det är oerhört fint där och kanske är det dags för årets första bad? Imorgon blir det champagnefrukost och firande på skolan och på lördag bär det av mot huvudstan och en liten examensfest med mina bästa personer:) Det känns märkligt att ha en titel, att kunna säga -jag är socialpedagog.


Igår så hade vi avslutning med BiV och det känns lite konstigt att jag inte ska gå den mer eftersom jag har gjort det två gånger nu.


Här kommer en bild på lite av min nya rutiga klänning och mina sailorinspirerade naglar.

Inga kommentarer: