söndag 13 maj 2012

Idag så har vi återigen försökt införskaffa en cykel till mig utan resultat. Jag börjar bli ganska utmattad av att springa än hit och än dit utan att hitta någon. Nu har jag förvisso valt ut en cykel som jag vill ha men trots detta så är det komplicerat. Först så var vi inne i butiken och tänkte att det gick att säga till vilken cykel som jag ville ha, men de hänvisade vidare till deras telefontid för att det var tydligen enklare att beställa den på det viset märkligt nog. Vi gjorde slag i saken och ringde, men då hänvisade de vidare till hemsidan där man tydligen måste bli medlem och fylla i en hel del info för att få beställa cykeln. Väl hemma igen så blev jag medlem men lyckades ändå inte beställa cykeln via hemsidan så nu är jag nära på att ge upp. Imorgon så ska vi gå förbi butiken en sista gång och säga till på skarpen och om det inte fungerar så köper jag en cykel på blocket, som säkert är stulen, och bidrar på så vis till en hel del elände.

I övrigt så har vi fikat med A och lite senare så anslöt även M som jag inte har träffat på ett bra tag. Ibland, som idag, så kan man avgöra ungefär hur lång tid det har gått genom vilka tatueringar som har tillkommit sedan sist. I det här fallet så var det två. Efter fikat så strosade vi från Söder till centralen för att möta upp min mamma som kom på besök. Vi gick ut och åt middag på vår bästa grekiska restaurang och uppdaterade oss. Trots att vi talar med varandra i telefon nästan dagligen så var det många samtalsämnen som skulle hinna avhandlas. Tur att hon stannar några dagar så att vi hinner ses ännu mer.

Inga kommentarer: