onsdag 16 december 2009

Julstress eller kanske stress i allmänhet?

Jag känner att omvärlden är så hektisk så att jag nästan tappar förståndet. I flera dagar har jag känt mig hängig, yr och förvirrad. Idag har jag fått ont i halsen oxå. Det är uppsatser som ska in i tid, tidningsartiklar som ska bli klara, förberedelser av en massa framföranden och workshops, hitta och fixa med alla bilder, alla möjliga möten, planering inför utbildningshelger, samverkansdagar, enkätsutformningar , andra frågeformulär, intervjuer, läsa in sig på material, marknadsföring av allt möjligt och föreläsningar med jouren, uppstartande av killjour (fast vi inte ens vet om vi kommer få pengar till allt ännu så måste det ändå förberedas, håll tummarna), ellen och allangrupper ska igång, Marilyn gruppen ska igång och dessutom är det intensivhelg med BiVklassen och jag måste packa inför resan. Puh! Det mesta är ju riktigt roliga saker men just nu så känns det som att jag har förlagt min hjärnverksamhet utanför mig själv. Det ska bli otroligt skönt att inte tänka på mer än att bli så bra som möjligt i foten under en hel vecka när jag är i Egypten.

Jag måste oxå passa på att tipsa om en söt blogg där min superduktiga vän Annika lägger ut illustrationer som hon gjort, jag blir alltid inspirerad av hennes små fyndiga tankar om livet i bilder. http://www.tillochfran.blogspot.com/

Det här är en av hennes tolkningar av novellen Det är något erotisk med att åka tåg

Inga kommentarer: