onsdag 2 december 2009

sjuka människor

Världen är en så sjuk plats. Min mammas bästa väninna, som även råkar vara Hultsfreds kommunalråd, har blivit allvarligt mordhotad för att hon helt enkelt gör sitt jobb. Jag tror att min mammas beslut att ta avstånd från politiken ett tag var helt rätt trots att min magkänsla skriker, -Nej, vik er inte för alla jävla idioter. Ni som fortfarande tror på förändring, vill uppnå saker, vill skapa en bättre värld. Låt er inte bli överkörda av människor som inte vet vad de talar om.

Jag förstår att enskilda individer inte kan orka med vad som helst. Det finns en gräns och många har uppenbarligen passerat den för länge sedan. Tyvärr så blir resultatet av våld, hot och utfrysning ett urholkat politiskt system. Vi kan inte längre klappa oss själva på axeln och tycka att vi lever i ett demokratiskt land när politiker mördas eller hotas för sin åsikt eller sina beslut. Öppna ögonen för fan och se er omkring.

Inga kommentarer: