lördag 19 december 2009

torpe

Idag bestämde jag mig för att tacka ja till att vara med i den grupp som kommer ordna en nationell utbildningshelg för alla tjejjourer i maj. Jag vet inte vilket tema vi kommer arbeta utifrån ännu men mitt förslag är "den inkluderande feminismen". Det ska bli super kul och intressant även om jag egentligen hade bestämt mig för att inte ta på mig fler saker.

Igår blev jag av med mitt gips, äntligen. Tyvärr blev jag besviken eftersom det började göra ont igen och jag kunde inte röra foten mer än 1cm upp och ner. Jag var så gott som skinnflådd under gipset och det känns nästan som att ha solat för mycket.

Vi har haft en återträff med Boliviagruppen i helgen och det var roligt att återse alla och höra om deras resa. Vi håller även på att skapa en tidning som ska fungera som ett arbetsmaterial till samtal om barnkonventionen och gör en fotoutställning med bilder på barn som alla svarar på samma frågor om livet och framtiden som vi ska använda som diskussionsunderlag.
Igår gjorde vi tapas och sen var det danskurs i salsa/samba/reggaeton. Det var lite segt för mig som bara kunde sitta på sidan av och vicka på en fot i takt med musiken. Det dröjer nog länge innan jag vågar ge mig på att dansa igen.

Inga kommentarer: