torsdag 31 januari 2008

Tjejjouren+bilkörning

Idag har jag kört en massa bil, minst en mil. Det känns så surrealistiskt att ta bilnycklarna, sätta sig bakom ratten och bara köra iväg. Det finns naturligtvis mycket mer att lära, men jag kan iaf ta mig från en punkt till en annan utan några större problem. Jag fick en sån konstig insikt när jag körde förbi festivalområdet, hur sjukt och annorlunda livet kan bli mot hur man någonsin kunnat föreställa sig. Tänk om jag när jag 15 år på fyllan på H-freds festivalområde hade vetat att jag mindre än 10 år senare skulle bo i en gammal skola i Hultsfred och övningsköra förbi just där. När man får såna där "insikter" eller vad jag ska kalla det så kan man undra varför man någonsin oroat sig, tänk alla gånger jag har haft ångest över framtiden och så blev det så bra allting.

Vi hade intromöte med tjejjouren idag och det var ca 8 deltagare, plus 2 som inte kunde komma. Tänk att lilla jag lyckats styra upp allt det där och att det faktiskt är igång. Att det ens kom folk, att det finns ett intresse, att man kanske lär känna nya intressanta vettiga mäniskor, att man kanske gör något bra för nån. Visst det var lite pressad tyst stämning ibland och visst det kanske är flera som hoppar av, men för mig var detta en seger av stora mått. Äntligen har det gått från att vara en tanke eller dröm till verklighet, och det på bara dessa 4 månader som jag bott här i Hultsfred. Jag tror att det kommer bli en bra grupp, att vi kommer ha grymt kul och få ut massor av varann.

Jag inför härmed Dagens Komplimang: Till alla tjejer som vågade sig till tjejjourens lokaler och som vill göra skillnad, och en till mig: jag är snygg i brunt

Inga kommentarer: