lördag 26 januari 2008

VK

Förvisso så skulle den här bloggen främst eller kanske enbart handla om inredning och fina saker, men så orkar jag inte fixa en ny så jag varvar lite med bantningsanteckningar och annat tjafs. Att jag ens skriver om något som för alla andra så trivialt som min bantning beror på att jag själv behöver det som motivation. Plus att den där förbaskade viktklubbsidan är jobbig. När man väl lyckas logga in så måste man skriva de senaste 4 dagarnas intag vilket tar mer tid än jag har, så alla dagar jag inte lyckas med inloggningen så skriver jag vad jag ätit här istället. Idag är en sån dag. De 2500 kcal som vk förväntar sig att jag ska få i mig har jag inte lyckats med en enda gång hittills. Kanske imorgon.
Idag har jag ätit:
Frukost: 2 koppar kaffe, 2 (av monika bakade bröd) med vegansmör.
Lunch: 2 koppar kaffe 2 glas juice (willys färskpressade)
Middag: mild lättyogurt vanilj med müsli
Kväll: Te & hemmapoppade popcorn till filmen "tjejligan".
Jag har dansat med kisse till At the gates och spelat trummor och det är det närmaste träning jag kom idag. På måndag bär det av till gymet för första gången detta år, jag ser fram emot lite riktig träningsvärk. Jag ser inte fram emot att känna mig risig i mina träningskläder och att svettas som en gris.
Nästa vecka ska jag även införskaffa en stegräknare, träningskläder och leta upp en/ett lämplig bok/block att anteckna mina gymframsteg i. Sådär första veckan så ska jag bara köra ett pass armar en dag och ett pass kondition en dag. För att upptäcka eventuella framstag är det nog bra, om än motigt, att skriva upp vilka tyngder man tar och hur många minuter (jag antar att det kommer röra sig om minuter i detta skede) man pallar trappmaskinen. Det ser ut att bli en spännande tripp till Vimmerby med andra ord... Jag ska även köra bil minst två ggr och växla sjukt mycket.

Inga kommentarer: