måndag 28 januari 2008

Uppsägning och resa

Idag har jag mer eller mindre sagt upp mig från mitt äckeljobb. No more BAJS.... tjo! För att fira ska ja å Monika ta en tripp till Amsterdam sön-ons. Jag är helt enkelt inte bra på att jobba med folk som inte blir bättre. Min uppfattning är snarare att vissa mår sämre nu än när jag började jobba där. Jag tycker inte att det är ett värdigt liv i vissa situationer, hur ska jag då kunna göra ett bra jobb? Jag blir ju tillochmed arg på dom trots att det är helt meningslöst att bli arg på någon som varken har ett konsekvenstänkande eller förmågan att känna empati.
Frukost: 1 kopp kaffe
Lunch: 1/3 baguette med (ca 20g) färskost, 40 g fullkornspasta och ett äpple
Mellanmål: 2 koppar kaffe
Middag: 1 banan och 1 yougurt (0.2% fett)
Det är så in i helvete svårt att äta bra när man jobbar hela dan, det krävs så mycket planering och förberedelser. Det känns som att jag är tillbaks i samma gamla mönster, för lite riktig mat, för lite vatten, för mycket kaffe och dålig planering. Men man har ju inte direkt nån större matlust när man måste sanera bajs hela dagarna.

Inga kommentarer: