måndag 8 september 2008

A lot on my mind

Åh, jag är lite rädd att jag tagit på mig för mycket som vanligt. Det känns som att jag flänger än hit än dit men inte riktigt lyckas uträtta någonting någonstans. I lördags efter jobbet var jag på Lumbus/klubbens årsmöte och bestämde mig för att sitta med i styrelsen under 1 år för att hjälpa och stötta ungdomarna i det projektet. Jag tror att det kan behövas en viss insyn av en "vuxen" även om jag inte tänker vara den drivande kraften på något vis. Jag känner starkt för projektet och vill så gärna att lokalen ska nyttjas och drivas på ett bra sätt men som med allt annat så krävs det engagerade personer som vill någonting och dom är inte alltid lätta att hitta. Nu tror jag trots allt att dom som är med har bestämt sig för att göra någonting bra utav det här.
Idag hade vi presskonferens med jouren för att marknadsföra det vi tänkte syssla med under hösten. Jag hoppas att det gick fram på ett bra sätt och att artiklarna lockar lite fler att gå jourutbildningen eller vara med i ungmamma-gruppen. Jag tror att det är få som vet att Svalan finns och vad vi gör mer konkret. Det här var förhoppningsvis ett bra sätt att marknadsföra sig på.

På hemvägen svängde jag förbi Bowlinghallen och lånade en värsting slip för att ge mina köksväggar vad dom tål. Nu ser det fördjävligt ut i köket men det börjar närma sig dags för tapetsering. Yay.

I skolan är det fortfarande Edith Stein som gäller, men jag blir inte klokare av att ha läst texten både två och tre gånger. På torstag är det "inspark" på Metropol vilket nog kan bli kul. Få ett ansikte på folk från dom andra klasserna oxå. Senare i höst börjar det en kvällskurs i trummor och jag är galet peppad på att få spela lite mer strukturerat även om jag egentligen inte har tid.
Och just det Grattis Ylva (för att ha sprungit halvmaran på under två timmar).

Inga kommentarer: