söndag 28 september 2008

Svalan

Kom precis hem från utbildningshelgen i Göteborg. Jag tror att det var mycket givande för gruppen att komma iväg. Dels för sammanhållning men även att vi fick många nya tankar och idéer kring det mesta. Allt från ramar och strukturen inom jouren till mediaträning, systerskap och vart man kan söka pengar. Jag tror oxå att vi fick en klarhet i det här med opinionsbildning och vilken roll vi vill ha och hur vi kan nyttja andra organisationer för att föra fram frågor och stå starka och enade. Flera av föreläsningarna var mycket intressanta och givande. Vi fick svar på en del juridiska frågor rörande vad vi faktiskt kan göra och det ger oss en större valfrihet när situationer uppstår. Mycket måste jag smälta i någon dag innan jag tydligt vet vad jag står men det har iallafall satt igång nya tankar hos mig. Jag känner t.ex en pepp inför att sätta igång och ragga samarbetspartners och jag känner mig ganska trygg i vad vi kan kräva. Sen måste det ju naturligtvis tas upp på ett möte inom en snar framtid hur vi ska genomföra det utan att bli en "sell out". Vilka tjänster (om någon) ska gå att köpa av oss från t.ex kommunens sida och hur marknadsför vi vår specifika kunskap. Men vi har som sagt fått många tips och råd så det ska nog bli riktigt bra det här.

Inga kommentarer: