fredag 22 maj 2009

Filmtips sökes

Jag vill fly verkligheten i mina pluggpauser så filminspiration sökes. Jag vill få tips om filmer som gärna utspelar sig på 30-50talet, har en oväntad vändning, handlar om psykvården, som gör att det känns ok att åldras eller utspelar sig i en fantastiskt vacker miljö med bra foto. Det var väl inte så höga krav.
Några av mina favoritfilmer är
The notebook
A beautiful mind
A league of thir own
Memoirs of a geisha
Schindlers list
Livet är underbart
Seven years in Tibet
Whats eating Gilbert Grape
Mona Lisas leende
American history x
Velvet goldmine
Figth club
The People vs. Larry Flynt
Den tatuerade änkan
Amelie från Montmartre
Girl, intrrupted

...och jag anser att dessa filmer är ett måste (även om några av dom ska ses när man är en sisådär 16 år)

Inga kommentarer: