måndag 11 maj 2009

Studier





Åh, vem kunde tro att det här med att söka utbildningar kunde vara så tidskrävande? Det finns ju inget slut på all info dom vill ha av en och det mesta måste beställas via post eftersom jag inte har en e-legetimation. Jag håller iaf på att söka en distansutbildning som heter barn i världen. Först läser man bl.a mänskliga rättigheter på halvfart under höstterminen och under våren åker man till Bolivia och arbetar med barn- och ungdomsprojekt och även på ett kvinnohus. Min vanliga utbildning har en 15 veckors praktik på våren så jag tänker mig att det ska gå bra att kombinera dessa. Det som gör det hela lite mer komplicerat är att det endast finns 8 platser och att jag helt desperat känner att jag måste få en av dessa. Jag hade ju funderingar på att åka till Indien på min praktik och arbeta med liknande frågor men jag har i ärlighetens namn aldrig vart särskilt intresserad av just Indien. Jag tror fördomsfullt att det är smutsigt, trångt och svettigt. Syd- och Centralamerika däremot har alltid lockat mig (sedan jag såg "den vilda jakten på stenen" med Michael Douglas på 80-talet) och resan till Mexico i vintras spädde bara på min gamla fascination av djungel, lummighet, färg, höjder och visst fattigdom, men en annan sorts fattigdom på någe vis. Även landets historia intresserar mig betydligt mer av någon anledning.

Inga kommentarer: