tisdag 12 maj 2009

motivation

Jag insåg precis vilket jäkla jobb det kommer krävas från min sida för att få till den här resan. Det är en hel del aspekter som jag kanske inte tänkte på vid första funderingen. Jag blir tvungen att lära mig en del spanska (jag har aldrig haft nytta av min tyska så varför läste jag inte spanska på gymnasiet istället? det är ju ganska svårt att arbeta med samtalsinriktat arbete om man ite kan kommunicera, haha), jag är tvungen att träna upp min kondition nämnvärt och kanske gå ner ca 10 kg (för att orka röra mig överhuvudtaget på så pass höga höjder), söka en massa stipendium (vilket är det värsta jag vet) och om jag inte får ett stipendium så måste jag arbeta halvtid plus plugga 150% under hösten (vilket nog kan bli tungt). Och ändå känner jag mig sjukt peppad på resan och vill verkligen göra detta. Jag är super motiverad. Det är en skön känsla. Jag har inte vart det på ett tag.

Inga kommentarer: