måndag 22 augusti 2011

Nä, nu är det dags att berätta om allt skoj tycker jag:)




Jag fick jobbet, yay! Imorgon så ska jag inleda min första arbetsdag (på mitt första riktiga jobb sedan jag började kunna titulera mig själv som socialpedagog) med en höstkonferensresa. Jag är såklart super duper nervös, peppad, förvirrad, lycklig och ja, säkert en massa annat också. Just nu så vet jag inte så mycket mer än att jag känner mig oerhört nöjd och lyckligt lottad, allt annat får helt enkelt ge sig med tiden. På mindre än tre veckor så har jag fixat ett centralt boende som funkar bra trots den minimala ytan att röra sig på och ett drömjobb med en lön som jag knappt vågat hoppas på. Det är klart att den här guldkantade tillvaron inte kan pågå för evigt, men just nu så unnar jag mig en hel del härliga saker (som att gå ut och äta, ofta).


I fredags så blev jag firad genom att bli utbjuden på en japansk restaurang där vi åt en massa olika smårätter och skämde bort oss med god, ljus japansk öl:) Kvällen avslutades med dans på Strand i trevligt sällskap.


I lördags så åkte vi ut till Årsta och åt den största portionen falafel som jag någonsin sett (jag lyckades inte äta mer än en tredjedel och ändå så mådde jag dåligt), sen promenerade vi runt på stan i några timmar, fikade, kollade på skjortor och sedan avslutades kvällen med en massa film och pizza. På eftermiddagen så blev jag yr och mådde jätte konstigt men igår så kändes det lite bättre och idag mår jag nog bra. Inte kul att bli sjuk inför första jobbdagen.


Igår var vi en sväng på IKEA och köpte en ny hylla och en madrass till min soffa så att den ska bli lite mer sängliknande. På kvällen så blev jag bjuden på Tranan där jag åt den godaste vegetariska quichen som jag någonsin smakat. Superlyx.

En grym helg med andra ord

Inga kommentarer: