fredag 8 augusti 2008

Blöh

Jag har ingen lust att jobba i helgen (36h på 3 dygn). Jag behöver komma bort till stan ett tag och rensa skallen innan skolan börjar. Jag vill göra mig tjusig och gå på klubb, dricka vin i en park, ta en dag med lite hederlig storstadsshoping eller bara hänga med en massa folk som jag saknar. Det känns som att det var länge sedan jag umgicks med någon förutom mina klienter eller min familj. Det är inte det att jag vantrivs på min arbetsplats eller i sällskap av min familj, men för att orka göra ett bra jobb måste jag nog ha mer ledig tid och större variation så jag kan släppa jobbet när jag inte är där. Det mesta känns kravfyllt just nu och jag vill knappt vara hemma för att det är så mycket som ska göras. Jag har tagit på mig för mycket helt enkelt. Men, detta blir sista helgen på det ena jobbet och tor blir sista dan på det andra. Sen ska jag stoppa in min bror, min packning och mig själv i min lilla bil och köra upp till Sthlm. Väl hemma hoppas jag att jag samlat tillräckligt med energi för att orka ta tag i jouren, skolan, jobb, hus och tomt. Då jävlar.

Inga kommentarer: