torsdag 14 augusti 2008

Sthlm

I morgon börjar min semester och den tänkte jag inleda med en Sthlmsvistelse. Det känns fantastiskt skönt att hinna vara ledig i över en vecka innan skolan börjar och kanske framförallt att få vara det i en stad med nära och kära. Skoj ska det bli. Bara att få befinna sig ibland människor i massor, ett stort utbud av affärer och trevligt sällskap kommer göra susen för en trött och utarbetad själ. Men... det är med lite bävan också, tänk om jag har glömt hur man för sig ibland folk eller blir obehaglig till mods av allt liv och rörelse. Drömscenariot är ju att åka dit, ha det grymt och att sisådär på tis börja längta hem till lugnet och skogen igen. När jag väl åker hem på ons har jag 4 hela dagar till att göra absolut ingenting. Underbart!

Inga kommentarer: