tisdag 20 oktober 2009

Hej allihop.
Nu ar vi i chochabamba. Pa formiddagarna pluggar vi spanska (det gar inget vidare for mig, jag kan fortfarande inte fora en vanlig dialog med familjen) och pa eftermiddagarna gor vi olika organisationsbesok och turistar oss. Haromdagen var vi uppe pa ett hogt berg for att kolla pa en stor jesusstaty. Vi akte linbana upp och gick ner vilket nastan var lika obehagligt som att ga ner for pyramiden i Mexico. Det enda som stor mig just nu ar min begransade spanska vilket gor att jag ibland kanner mig utanfor eftersom jag inte kan delta i samtal. Som tur ar kan vissa i familjen som vi bor hos tala lite engelska sa det som maste bli sagt kan jag iaf fa fram. Det ar ju en extrem fattigdom som man ser pa gatorna. Nar vi skulle kopa vatten igar kunde de inte ge oss vaxel pa motsvarande 10 svenska kronor och det ar tiggande barn overallt. Ibland, nar vi har frukt eller vatten pa oss brukar vi ge det istallet for pengar eftersom vi inte vet vem pengarna gar till. Da ber vi barnen ata medan vi ser pa sa vi sakert vet att dom far det vi ger.

Inga kommentarer: