lördag 12 februari 2011

clips, resor och musik

Åh, jag är så otroligt trött på vinter, snö och kyla. Ge mig vår, nu! Jag är fortfarande sjuk och då blir det extra arbetssamt att bära ved och allt sånt som måste göras när det är minusgrader. För att peppa mig lite så tänker jag på några olika resor som jag planerar under våren och sommaren. Först så ska jag och Anna åka en sväng till Venedig och förhoppningsvis åtnjuta lite värme. Sen ska jag och min klass åka till London för att fira när vi är klara med c-uppsatsen. Jag är så peppad på att shopa i en massa butiker som jag inte vågar beställa kläder ifrån eftersom det är så svårt med storlekar. Sen blir det en resa till Vietnam med min familj, det är pappas examenspresent till mig och min bror (som tar sin journalistexamen samtidigt som jag tar min:). Dock vet jag inte riktigt när den resan blir av eftersom det inte är den bästa tiden att åka dit mitt i sommaren. I övrigt så har jag mest fokuserat på tentor som ska in och kalendern som vi gör med bilder och texter om Boliviaresan.

Här kommer en bild på mina nya extensions förresten. Det är bara clips men eftersom mitt hår är så slitet så får jag inte sätta in några riktiga och då får man vara glad att det finns clips, särskilt för det fina priset av 131:- Det bästa med clips är ju att man inte behöver välja om man vill ha långt eller kort hår... Just nu är jag peppad på båda.

Jag måste erkänna att en av de låtar som går varm hemma hos mig just nu är Swingflys bidrag i melodifestivalen "me and my drum" . Jag tycker inte vanligtvis att den här typen av musik är så särskilt intressant men Christoffer Hiding som sjunger i refrängen kompenserar allt och sen är ju låtnamnet passande för en trummis som mig själv:)

Inga kommentarer: