tisdag 22 februari 2011

snus, uppsatspepp och flyttplaner

Idag började vår uppsatsidé kännas riktigt rolig, jag har bara väntat på att det skulle lossna och att vi skulle hitta ett ämne som kändes rätt. Nu är det gjort (tredje ämnesbytet för oss) och uppsatsen kommer handla om hur och på vilket sätt våld ingår i ungdomars identitetsskapande, grovt beskrivet. Spännande... tycker iallafall jag:) Det finns gott om litteratur att tillgå varav flera är böcker som jag skulle kunna läsa för nöjes skull. Jag har även landat lite i beskedet från skolan om att läsa vidare, tack vare samtal med några goda vänner. Jag ska ju självklart göra det som känns bäst för mig och skita i huruvida det är vad institutionen förväntar sig eller inte... och det som känns rätt är fortfarande Sthlm. Jag tror och hoppas att det finns ett liv där som jag enkelt och smidigt kan flytta in i igen. Jag vet inte om jag har ork nog att börja om på ytterligare en ny plats om det inte är för "drömjobbet" eller i ett annat land. Tyvärr tillkommer det ju alltid baksidor med alla beslut men det är samtidigt ganska tillfredställande att inte vara ambivalent och vela längre. Tänk att bara kunna ringa en vän och ta en fika eller en öl för att man vill och har en stund över eller hoppa in och repa med nåt av mina gamla band:) Så jäkla gött! Idag var jag även och tränade för första gången på två veckor (eftersom jag har vart sjuk och bortrest) och då får man alltid lite extra energi och pepp. Jag har t.o.m börjat tänka seriösa tankar på att sluta snusa (ja, ni läste rätt:) Nu är väl en lika bra tid för det som någon annan gång helt enkelt. Och tänk vad jag skulle spara pengar. Dock är det en aning oroväckande att min pappa (som har vart snusfri i över 15 år) fortfarande känner sug ibland. Den här veckan är det sportlov här nere och jag ska jobba som bandcoach för ett minikollo som vi anordnar, vilket ska bli jäkligt kul...

Inga kommentarer: