lördag 26 februari 2011

reppepp

Det är en så grymt härlig känsla (och så sjukt priviligierat) att få jobba med bandcoachning och trumworkshops. Det finns få saker som får mig så lycklig som att se ungdomar växa och utvecklas på så pass kort tid att det faktiskt är urskiljbart bara från ena gången som man går in i replokalen till nästa. Och det är kanske inte främst eller enbart det musikaliska som utvecklas utan även funktioner som hur man samarbetar i grupp, hur de börjar tro på sig själva och hur de förvånar sig själva när de lyckas med något som de inte trodde var möjligt. Jag önskar att jag hade fått den bilden av musikens makt när jag började repa för 11 år sedan. För mig så har musik tyvärr handlat mycket om konkurrens, press och otillräcklighet. Och det är trots att jag egentligen aldrig har tagit det på så stort allvar. Nu är jag bara så sjukt peppad på att börja spela i band igen och det vore även kul att börja ta lektioner, kanske jazz eller metal om jag flyttar till Sthlm?:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du börjar med jazz kan vi starta band tillsammans.... e sugen på d ja me. Hoppas du har det fint, finis. Jag e under extrem press, men ja, allt har ju sin tid. Får berätta vidare per tel. Vi hörs. Kram kära du!!! /M