måndag 21 februari 2011

För små kläder

Det här börjar bli ett återkommande inlägg har jag märkt, men det tåls att reagera över gång på gång. Jag är förvisso rund men intresserad av kläder och framförallt intresserad av att kunna ha de kläder som jag tycker är fina. Jag förstår inte varför det tycks finnas en tro bland klädskapare att mulliga eller tjocka människor vill klä sig i tältliknade tvivelaktiga säckiga fula kläder när man, enligt min åsikt, känner sig så mycket finare när man klär sig i något som framhäver ens kurvor på ett fint sätt. Mitt liv innefattar inte att se ut som en levande galge där kläderna gör sig som snyggast. Mina kläder ska framhäva mig och göra mig som snyggast. Själv har jag strl 42 (L) ibland och om det är ett hårt tyg så kan jag tycka att det är skönt att ha strl 44. Jag är även 180 cm lång vilket gör att jag inte kan ha små kläder även om jag skulle vara smal eftersom de ofta blir för korta.


Den här klänningen t.ex. finns upp till strl 10 motsvarande 38 ungefär (från Halens).

Den här klänningen från H&M finns upp till strl 42 (och jag tänkte ha den på min kusins bröllop i sommar men vågar inte köpa den ifall jag går upp ett kilo eller två eftersom den var så tigth i midjan att det inte fanns så mycket marginal).
Den här klänningen är också från H&M och finns bara upp till strl 42.
Jag har många många fler exempel på fina kläder som skulle passa mycket bra på någon som har kurvor men tyvärr så är det inte möjligt.

Inga kommentarer: