fredag 14 augusti 2009

avsked

Idag var det avskedslunch med SLE och Rotary där ungdomarna fick berätta om sitt företag och hur det har gått i sommar. Det löpte på väl och jag var sjukt stolt över allt de har lyckats åstadkomma under en fjuttig liten sommar och framförallt över vart de är på väg. Minst två av företagen fortsätter iaf hösten ut. Efter diplomutdelning och intervjuer bar det av till frisören där jag skulle plocka ut mina extensions och sätta i nya, lite mörkare, lite längre, lite snyggare... det var bara en liten detalj som satte käppar i hjulet. Allt hår som är kvar är risigt och måste vila från extensions ett tag. Tillbaks till min vanliga stripiga verklighet igen med andra ord. Fast hon lyckades klippa till det ganska bra och trots allt så är jag nöjd. Det hade vart svårt att sköta ett sånt hår i Bolivia iaf. Ikväll ska jag anordna en avskedsmiddag för Amanda som flyttar till Sundsvall imorgon. Mycket avslut och avsked idag med andra ord. Hultan blev en skojsig människa fattigare... igen. Som tur är dyker snart alla nya studenter upp och livar till den här lilla hålan. Det är med ett litet uns bävan som jag acceppterar att sommaren snart är slut även om det finns mycket skoj att se fram emot.

Inga kommentarer: