onsdag 26 augusti 2009

Så jävla arg

Helt plötsligt, som en blixt från en klarblå himmel, får jag ett mail från en av mina lärare där det står något i stil med: att de inte kan tillstyrka att jag ska ha en så pass lång planerad frånvaro....
Det som inte framgår är om det är något slags hot, typ vi stänger av dig eller ger inga betyg om du reser, eller om det är ämnat att få mig att avstyra hela resan. Jag förstår absolut ingenting. Sedan jag fick mailet har jag i princip suttit i telefon och försökt få tag på dels läraren som skrev mailet, kursansvarige, studievägledaren osv. Ingen svarar. I brist på svar mailade jag igen till min lärare där jag beskrev en mycket uppstrukturerad plan för hur jag ska klara att ta mina hp utan att närvara under den kurs som det gäller. Jag skrev att jag kan göra specifika skriftliga uppgifter till alla obligatoriska seminarier, att jag kan skriva hemtentan innan eller efter jag åker beroende på vad som passar dem bäst, att jag kan korta ner resan något om det skulle underlätta på något vis, jag poängterade att jag redan läst vetenskapliga metoder på Sthlms uni vid flera kurser där och att det därför snarare skulle bli att jag får färska upp minnet lite än en tung kurs för mig osv osv osv. Jag gav otaliga förslag på alternativa lösningar, men när jag får tillbaks ett mail från henne uttrycker hon samma sak. Jag har aldrig hört talas om att om någon som missat något osv inte får en chans att omtenta eller liknande och jag fattar därför absolut ingenting. Jag är så arg att jag inte vet om jag ska gråta eller skrika. Jag har aldrig kännt mig bahandlad på detta vis tidigare och eftersom jag inte heller förstår vad som är problemet eftersom inte en jävel svarar i telefon kan jag heller inte påverka min situation och jag är så jävla maktlös. Åhhhh, jag skulle kunna ta sönder något. Det är lite väl sent att komma nu när BiV-kursen redan börjat och resan är planerad med tanke på att vi började ha en dialog om detta redan i april. Jag mailade och bekräftade att jag kom in på BiV i början av juli och NU gör dom en grej av det, NU? Stört. Det jag undrar är om dom överhuvudtaget har rätt att göra någonting annat än att tycka saker. Och tycka kan dom ju sitta här i trista Sverige och göra medan jag gör något vettigt för kvinnor och barn i Bolivia. Jag hoppas att det inte behöver komma till det att jag måste välja mellan dessa två utbildningar. Jag kunde aldrig ens i min vildaste fantasi tro att det skulle kunna uppstå problem. Jag har fan så mycket viktigare saker att göra än att tänka på sånt här javla skit. Gaaaah. Det är som att jag har haft för mycket flyt på senaste tiden. Att det aldig kan få vara bra en längre tid. Idag har jag och Elin vart ute i några gymnasieskolor och marknadsfört vår nya tjejgrupp som är en lokal webredaktion för sidan marilyn.nu. Vi fick in 20 anmälningar och det ska bli så sjukt kul. Hela min ekonomiska situation har löst sig och jag behöver inte tänka på pengar på ett tag iaf. Jag och V har det bra. Alla kurser jag läser är grymt roliga och intressanta. Jag har sett fram emot resan och så nu, den här jävla skit grejen. Nä, allt kan helt enkelt inte vara bra och fungera smidigt samtidigt.

Inga kommentarer: