lördag 21 april 2012

Idag har jag som vanligt på fredagar arbetat och sedan repat. Vi började på en ny låt som jag är mycket peppad på. Den svårighet som vi ofta står inför är att vi har ganska lätt för att komma på en eller ett par delar i en låt men vi sluför nästan aldrig. Vi står där med ett intro och en ref som alla är nöjda med och sedan hoppar vi vidare till nästa låt. Vårt nya projekt är att slutföra 8 påbörjade låtar innan vi går vidare och skapar nytt. Alla nya spexigheter får helt enkelt vänta tills dom gamla låtarna är inspelade och klara. Efter repet begav vi oss till Snotty där J spelade skivor. Trängsel och höga klackar gjorde att jag efter en timme eller två begav mig till ett betydligt lugnare hak med bra sittplatser, är det åldern som gör sig påmind?

Här kommer några fler svar på Cissis frågor.

3. Har du gjort något som än idag får dig att vilja gömma dig bakom en skämskudde size BigBoy? Om du vågar får du gärna berätta.
Ja, det gör jag hela tiden, var sak är pinsammare än nästa. Men senast så var det nog det tillfälle som jag omnämnde i ett tidigare inlägg när jag försökte klättra ut genom ett fönster på mitt jobb och mer eller mindre fastnade och fick bli eskorterad av en polis som befann sig på den avspärrade platsen efter ett värdetransportrån.
4.  Vilken bok från barndomen minns du bäst?
Jag minns många som gjorde ett starkt intryck på mig men "Jätten och ekorren" kan jag nästan ordagrant fortfarande, och den som framförallt minns sagan än i dag är min far som förmodligen läst just denna saga om gropagrävare och dansmajor hundratals gånger.
5. Vad var du rädd för som barn?
Dinosaurier, vargar, Morran, Tengil och Katla.
6. Vad tycker du egentligen om Håkan Hellström?
Oj, vågar jag svara ärligt på den här? Jag har aldrig riktigt uppskattat skrålande falsksång och inte heller musik på svenska så kombon ger mig inte direkt ett positivt intryck. Första gången som jag hörde talas om honom var en varm sommardag på Accelerator typ 2001 och jag var chockad och obehaglig till mods av den sjömansklädde typen som enligt mitt tycke inte kunde sjunga.
7. Nämn en film du sett mer än 2 gånger.
The notebook. Sjukt bra film. Vem vill inte sitta i en roddbåt iförd en fantastiskt fin klänning i blå pastell med hundratals fåglar runt omkring?
8. Hur många bh:ar har du?
Jag har väl kanske en sisådär 20-30 st, 10 av dom är fina och sitter bra, resten är mer anpassade efter tillfällen eller vissa kläder.
9. Vilken kaka är godast i hela världen?
Morotskaka, helst i cupcake version.
10.Vad gör du helst en helt oplanerad lördag?
Jag och D har sovmorgon och vaknar av oss själva runt 9. D går och sätter på kaffe och hämtar tidningen och så ligger vi kvar i sängen och bara myser en stund. Sedan går vi upp och äter en lyxig frukost med gott bröd med brieost och paprika, smoothie, mer kaffe, nypressad juice, ja ni förstår poängen. Eftersom det är en drömversion så är det fntastiskt fint väder med 25 grader varmt och lagom för att ta på sig en fin tunn bomullsklänning, Med finstassen på så strosar vi i sakta mak in mot stan och gör små uppehåll på plaset som vi vill beskåda. Vi kanske tar en omväg förbi fotografiska eller moderna muséet ovh äter sedan luch på stan. När vi ändå är i krokarna så går vi in i några vintagebutisker och jag införskaffar ett par klänningar. Kvällen avslutas med en picnic i en park och sedan vin- eller ölprovning i goda vänners lag på ett mysigt ställe. Eftersom det är en fin sommarkväll så strosar vi hem och gör en liten avstickare för att hinna med ett nattdopp.
11. Om du bara fick lyssna på en grupp/artist i hela ditt liv, vad skulle du lyssna på då.
Svårt, om inte omöjligt. Självfallet så borde det ju vara en artist som har vart aktiv i en sisådär 50 år så det finns en hel del låtar att välja på.

Inga kommentarer: