onsdag 18 april 2012

Igår var en minst sagt märklig dag för min del. Jag arbetade som vanligt på tisdagar både dag och natt (detta innebär att jag spenderar en sisådär 26-27 timmar på jobbet i sträck) vilket ofta medför att jag i vissa stunder inte nödvändigtvis är i mitt esse. Dock är tisdagar ett roligt arbetspass för min del eftersom hela dagen består av konferens och kvällen består av att jag leder en musikrelaterad aktivitet. Igår så uppstod det dock stor kalabalik på jobbet när några tvivelaktiga värdetransportrånare dök upp och med hjälp av en stor motorsåg skulle försöka få upp en svart mystisk väska (med stor sannolikhet innehållandes pengar) på vår bakgård (vi hittade sedemera spår av mycket bläck i gruset så det blev nog ingen vinstaffär för rånarna). Detta föranledde att vi inte fick gå ut genom huvudingången och inte heller källaringången  eftersom polisen försökte säkra spår och samla in någon form av teknisk bevisning. Eftersom jag var i stort behov av snus (jag skulle ju trots allt vara på jobbet ett bra tag) och jag dessutom var tvungen att inhandla någrar varor till middagen så försökte jag mig på det tvivelaktiga projektet att med hjälp av en ungdom klättra ut genom ett fönster (på bottenvåningen) vilket jag tyvärr inte lyckades med varpå en polis kom fram och erbjöd mig eskort genom avspärrningarna. Man vet liksom aldrig vad en arbetsdag kan komma att innehålla. När jag gick av mitt pass idag så mötte jag upp en kollega och tog en långpromenad runt stan och vi passerade bl.a Kungsträdgården där körsbärsträden snart står i full blom. Vi avslutade promenaden med en god lunch och jag knallade över till min lägenhet för att vattna blommorna och se hur pass färdig renoveringen av köket var. Inte färdig på långa vägar visade det sig men den goda nyheten var att blommorna fortfarande var vid liv.



 Sedan stegräknartävlingen drog igång så går jag till arbetet nästan varje dag och höjdpunkten på promenaden är vanligtvis när jag passerar Thaibåten. Där vill jag sitta i sommar och dricka en kall öl. Hittills den här månaden så har jag gått ca 20 mil och det börjar faktiskt utvecklas till en trevlig vana att gå istället för att åka kommunalt. Nästa månad tänker jag inte köpa något åkkort för att ytterligare motivera mig till promenerande när tävlingen är över. Det jag dock skulle sakna med att inte åka kommunalt är tjyvlyssnandet. Idag överhörde jag två tuffa tonårskillar.
Kille 1: Hur går det med den där bruden?
Kille 2: Hon är fett rar och det går i en lagom takt, igår tog vi en promenad.

Jag tyckte att det var lite fint på något sätt.
Ett av mina andra projekt på jobbet är att piffa till utemiljön och när den är fri från värdetransportrånare så börjar det faktiskt se riktigt mysigt ut.

1 kommentar:

Livet sa...

Du har några frågor hos mig som du kan svara på. Gört vettja, det blir skoj!