söndag 22 november 2009

spel

Här är några av mina absoluta favoritspel. Jag har haft en hel del tid till just spel sen jag bröt benet och det är härligt. Det bor nog ett litet spelfreak i mig skulle jag tro.


Plants Vs. Zombies är ett helt fantastiskt spel som aldrig upphör att förvåna. För varje ny zombie eller bana som du ser tänker du att -nä, nu har jag sett allt. Man kan välja att vara zombie eller den som äger tomten och som planterar blommor för att zombiezarna inte ska lyckas komma in i ditt hus och äta upp din hjärna. Det finns en hel del skojsiga tricks som man kan lära sig under spelets gång och dessa kan vara allt från att få zombiezarna att odla mustach till att lära dem att dansa. Jag lovar att det är beroendeframkallande och skojigt.



Machinarium är ett mysigt litet spel som går ut på att en liten robot ska hjälpa olika andra robotar och rädda sin kompisrobot. Det är ett klurigt spel som definitivt ger huvudbry i flera dagar om man inte fuskar förstås. Ibland är det lite frustrerande för man tycker att man har klickat på allt och vänt på minsta lilla skruv och ändå har man inte lyckats räkna ut hur allt hänger ihop. Det är gulligt och otroligt smart. Allt finns där av en orsak. Jag kan varmt rekomendera att testa detta spel nu i höstrusket.



Lolo är oxå ett klurigt spel där du ska ta dig genom olika labyrintliknande banor med olika hinder. Framförallt måste man tänka tre steg före varje drag och det är riktigt kul att klura på hur man ska få sin blå lilla bollgubbe i mål.


I garden defense ska du skydda din trädgård mot ohyra genom att placera ut olika trädgårdsatteraljer så som trädgårdstomtar och kissande statyer. Det är inte så klurigt men fina färger och ganska kul ändå.

Inga kommentarer: