söndag 11 maj 2008

Inspiration

åh, jag vill ha inspiration... den här veckan är jag i princip ledig helatiden (jobbar 2 dar och håller i jourmöte på tor med tema mobbing, men förutom det....) jag vill ha sån inspiration så jag bara uträttar en massa pyssliga och bra saker på momangen. Som att styra upp köket (spackla och slipa), fixa ett potatisland, plantera en massa blomster, skrapa fönster, sy mängder med väskor och plånböcker inför festivalen, sy en klänning till mig själv, vårstäda och tvätta fönster, såga ner alla gamla lastpallar, måla tavlor, spela trummor... Förra året vid den här tiden hade jag mer inspiration än någonsin tidigare, vart tog allt vägen? Det jag iaf måste göra är att försöka gallra lite bland alla möbler och bråte.
Helgen har vart lugn, var ut på "landet" en sväng, rodde lite, solade lite och idag har jag klippt gräset och planterat en massa blomster å grönsaker. Imorgon tror jag att jag ska cykla in till hultan å köpa en stor vattenkanna och spackel. Nu ska jag googla mig till lite inspiration.

Inga kommentarer: