torsdag 22 maj 2008

mer pepp

Åh, vad kul det var att gå kurs. I många situationer var det kanske mer att de satte ord och gjorde formler för sådant man redan vet men inte riktigt kan placera och formulera för sig själv. Det var med hjälp av enkla redskap och verktyg man hittar en grupps energi, pushar dom och presterar efter högsta tänkbara förmåga. Så simpelt och enkelt men trots det så bra! Yes känner jag nu, det här kommer bli bästa sommarjobbet någonsin. Allt är liksom kul, planeringen, aktiviteterna, att se folk växa under kort tid, hjälpa ungdomar att se saker och tänka nyskapande. Det är även en stor del av detta jag kan ta med mig och använda mig av i jouren, gruppdynamik och action på någe vis. Det kommer bli så jäkla bra. Jourens framtid ser ljus ut efter dagens genomgång. Det var superkul att vara samlade alla igen och beta av alla orosmoment. Nä, hösten blir toppen. Det är ju nu vi ska ut på banan på riktigt. Den här våren har nog trots bristen på riktiga studier gett mig mer än jag någonsin kunde föreställt mig. Det ska bli så sjukt kul att köra igång en ledarutbildning till hösten för ett nytt gäng tjejer nu när jag kan blicka tillbaks och känna -aha, det är så jag ska göra, så jag löser den situationen, det är dessa ämnen vi ska ta upp. Nu i sommar ska vi skriva ihop vår egen metodhandbok och få ner allt som kan göras annorlunda och bättre och det är kanske först då man får grepp om helheten. -vad är det egentligen vi har gjort under 12 veckor och vad kan vi dra lärdom av?

Inga kommentarer: