onsdag 23 september 2009

?

Ibland, som idag, så blir jag så otroligt trött. Det finns så mycket som måste göras, så få som gör det och jag orkar/kan inte engagera mig i allt trots att jag vill. Jag tror att man gör som mest nytta när man håller sig inom ett område och således bli riktigt bra på det man gör, det är bara det lilla problemet att samhället inte är avgränsat i små områden utan man måste arbeta intersektionalistiskt för att verkligen göra en skillnad. Jag vill så mycket och ibland så känner jag att jag är ganska ensam i mina storskaliga visioner. Det är visserligen bra att folk håller mig tillbaka när jag svävar iväg i allt för orealistiska "förändravärlden" utopier, men ibland har dom fel och oftast är det mina vanföreställningar om min egen betydelse som gör att jag ens påverkar någonting alls. Problemet är snarare att jag inte nöjer mig med det lilla jag lyckas åstakomma och vill bara mer mer mer.

Jag har just försökt läsa in mig lite på Andinsk feminsim och hbt-rörelser i Bolivia inför stundande studiebesök och praktik. Jag hoppas att jag kan få med mig en gnutta icke västerländsk förhållningssätt när jag kommer hem och arbetar med detta här. Och kanske ett uns manana, manana.

Inga kommentarer: