onsdag 2 september 2009

Utmanad av Cissi

Tre saker som skrämmer dig:
Att människor kan vara så jävliga mot varandra, ensamhet, att allt kan ändras så fort

Tre personer som får mig att skratta:
Anna, Ylva, Mamma

Tre saker jag älskar:
Att lära mig nya saker, mina nära och kära, att känna att jag gör bra saker

Tre saker jag hatar:
Missförstånd, disk med äckliga matrester, döda uppkräkta möss på min trapp eller mitt golv

Tre saker jag inte förstår:
Varför vi fortsätter reproducera skeva normer när vi vet att vi gör det, varför katter äter möss när dom får bra mat hemma, hur jag ska hinna med allt som måste göras

Tre saker som finns på mitt skrivbord:
smink, en islatte, snus

Tre saker som jag gör just nu:
Pluggar, längtar efter nästa avsnitt av true blood, försöker strukturera upp lite jourgrejer

Tre saker som jag vill göra innan jag dör:
Arbeta avlönat med social problematik någon annanstans i världen, skaffa en familj, starta ett eget behandlingshem

Tre saker jag skulle vilja lära mig:
Spela svängiga trummor, en massa språk men framförallt spanska, allt inom psykologi, sociologi, pedagogik, stadsvetenskap och en massa annat

Tre favoriträtter:
Hemlagad tunnbrödsrulle, spenatpaj med fetaost, vegetarisk lasagne


Inga kommentarer: