tisdag 29 september 2009

prestationsångest

Det är ju tentavecka och en av frågorna går ut på att man ska reflektera, analysera och försöka förstå en situation, person eller händelse som har berört en själv utifrån ett maktperspektiv med utgångspunkt i klass, kön, etnicitet och sexualitet och såklart knyta an till litteraturen. Jaha, det kanske låter enkelt. Jag har ju egentligen otaliga historier rörande personer och händelser som har berört mig men det känns nästintill omöjligt att välja en av dessa och göra någonting bra av det. Jag fattar inte varför jag har fått en sådan låsning gällande just denna fråga. Det här borde ju egentligen vara den tenta då jag verkligen skulle kunna prestera bra. Det är nästan helt blankt och jag kan inte dra mig till minnes ett enda tillfälle värt att få ner på papper.

Inga kommentarer: